søndag den 20. oktober 2013

Fanø Forfatterskole


I denne efterårsferie har jeg været på Fanø forfatterskole. Det var den fedeste oplevelse, jeg nogensinde har drømt om! Hele dagen var man et sted hvor det stort set kun handlede om at skrive, og jeg har fået nogle fantastiske venner, som jeg sent vil glemme. Det var så trist, da vi skulle sige farvel, og en lille tåre eller to trillede ned af min kind. I starten af december kan man låne vores fælles bog "Dem Der Skrev" på biblioteker over hele landet. I den bog har jeg så en novelle. Det var en utrolig spændende og fed oplevelse og jeg savner allerede at vågne op i min køjeseng, vaske op, og fjolle med nogle over som jeg måske aldrig kommer til at se igen. 

torsdag den 3. oktober 2013

Welcome




Kalenderen i min telefon er pludselig den jeg bruger mest pågrund af aftaler. Blyanten sidde konstant i min hånd pågrund af afleveringer og lektier. Smilet bliver tvunget frem, når mine venner pjatter. Verden er grå og atter grå udenfor. Når jeg trykker næsen mod ruden for at se ud på landskabet, ser jeg atter grå i tonsvis a nuancer. Vejret er ikke regn og ikke sol. Det er bare gråt det hele. Jeg elsker farven grå. Jeg tager altid selfies b&w style, udvælger på mystik vis kun grå sweaters og toppe i butikker og tegner endeløse af grå tegninger. Jeg elsker hvordan grå kan have flere tusind nuancer. Med et øjekast er det én farve. Men så, når du sætter dig ned, og virkelig ser på det grå, kan du de hvordan farven udspiller sig fra meget mørk til rigtig mørk. Hvordan noget så trist og født alligevel kan være utrolig levende. Som om det har dens eget liv. Nu skal jeg ikke fortælle om farven grå. Synes bare det virkede passende format proklamere en ny årstids begyndelse. Ny garderobe, nye vaner, nyt vejr. Velkommen efterår. Velkommen. 

søndag den 15. september 2013

Another Tumblr inspiration






Jeg ved godt at det ikke er mere end et par indlæg siden mit sidste tumblr indlæg, men guuuuud hvor finder jeg meget inspiration i øjeblikket. Især her i sensommeren hvor regnen plasker ned udenfor. Så er det altså tryggende at gribe sin laptop, lave en kop te og se derefter drømme sig langt væk i tumblr's perfekte hverdag. Og hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne være en 'tumblr-girl'.

torsdag den 12. september 2013

Baby, we've all changed.


Tænk at det er en måned siden mit sidste blogindlæg. Kan slet ikke tro det. Bloggen har slet ikke skænket mig den mindste tanke og min nu travle hverdag har kørt derud af. Jeg ved ikke hvor meget tid jeg har til at blogge - jeg har ændret mig. Dog gider jeg ikke stoppe med at blogge, for jeg elsker og har altid elsket at have mit eget lille frirum, hvor jeg kunne skrive hvad der faldt mig ind. Dog er min blogning faldet lidt ved siden af for tiden. Jeg tror det fordi at mig og en af mine daværende veninder altid har været sammen om blogning. Engang havde vi en masse fælles blogs og senere fik vi så hver vores. Det har altid været vores ting at tale om. Af forskellige årsager er vi så blevet uvenner, og alt den irritation og vrede jeg har haft imod hende har jeg ligesom også forbundet med bloggen når det jo var nærmest. Det er lidt hårdt at skrive om dette, men det er en del af min fortid og vi har vel alle venner vi ønsker vi ikke havde mødt? Venner som vi føler kun har bragt én dårlige ting? 
 Men bloggen er min skat - min egen lille skat, og jeg tror bare at jeg vil se hvor det her bringer mig, hvilken person jeg bliver og hvordan bloggen bliver. Måske vil jeg le af min blog en dag, måske ikke. Alt jeg ville sige, kære læsere, var bare at selvom jeg virker fraværende - så er jeg her stadig og jeg vil ALDRIG stoppe med at gøre dét jeg elsker mest, også selvom jeg ændrer mig har jeg nok plads til min yndlings hobby nr. 1. 

mandag den 12. august 2013

Hvad blev der af den ferie?




Åh Gud, nu er ferien slut. Jeg ved slet slet ikke hvad jeg skal gøre, for denne sommer har været den bedste nogensinde. Har virkelig været glad. Men bare fordi at ferien slutter betyder det nødvendigvis ikke at sommeren også gør det. Jeg håber at der bliver plads til strandture og solbriller i september. Og imorgen starter jeg i 8. Klasse. Selvom det betyder lorte mange lektier og lange kedelige timer, så betyder det også gensyn med venner og snart konfirmationsforberedelse. Ikke helt dårligt, når det kommer til stykket. 

tirsdag den 6. august 2013

Tumblr inspiration

Tumblr inspiration er især stor her om sommeren. Jeg bruger timer på at rulle ned af forskellige tumblrs, trykke "reblog" og lave tumblr collager.

torsdag den 1. august 2013

Who am I?



 
8. Klasse venter forude i horisonten og desperat prøver jeg at finde mig selv. Jeg er klar over at det bliver et hårdt år, med udfordringer og oplevelser. Jeg håber bare at disse udfordringer og oplevelser ikke ændrer mig og min personlighed. Men så kom spørgsmålet: hvad er min personlighed? Har jeg nogen? Jeg kigger i spejlet, genkender et ansigt men jeg kender ikke mig selv. Jeg ved ikke hvorfor jeg kan lide det jeg kan lide, eller om jeg overhovedet kan lide det. For er det bare omstændighederne der hiver er personlighed frem i mig? Jeg prøver at holde fast i horoskoper der kalder mig mystisk, glad og opmærksomhedskrævende. For et par måneder siden ville jeg surt have nægtet, men nu er jeg ikke så sikker mere. Det er som om jeg prøver at tilegne mig en ny personlighed. Måske fordi nogle ikke har været tilfreds med den gamle? Mest af alt vil jeg prøve at være perfekt. Men hvem kan leve op til det?