mandag den 28. januar 2013

Those Beatles boys

Beatles runger fortiden i mine små høresnegle. Let it be, Twist and shout, Hey Jude, All you need is love nynner jeg konstant. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tage det. Jeg elsker bare den, der gamle musik, der mest af alt minder om en skradsende, gammel grammofon.
Speeking words of wisdom, let it be.
Jeg ved ikke helt om jeg skal betagne med selv, som en fan. Jeg ved ikke hvor min idé kommer fra, men når jeg siger "fan" tænker jeg mest af alt på en skrigende sindssyg kvinde, der vil gøre alt for at møde sine idoler. Den betegnelse kan jeg ikke lide. Når jeg er fan af en kunstner, er jeg fan af kunsterens musik og sound. Jeg finder mine yndlingstracks ved at surfe rundt på spotify, ikke ved at læse i Vi Unge.
Nok om Beatles, og min musikssmag. Imorgen tager jeg på filmlejrskole, og kommer først hjem lørdag. Jeg skal være instruktøren og glæder mig til at lære en hel masse. Desværre kan jeg nok ikke blogge imens jeg er afsted, men hvis i følger min instagram Paui22 poster jeg nok billeder derfra.
Forresten har jeg over gosupermodel (er der kun for at reklamere på bloggen) modtaget tonsvis af spørgsmål om bloggen.
Hvad ville I synes om en videobesvarelse?

tirsdag den 22. januar 2013

In a Winter Wonderland


Marie-Therese er en af mine bedste veninder. Hun er sød, smuk og dejlig at være sammen med. Jeg griner altid i nærheden af hende, og jeg kan være helt mig selv, når jeg er med hende. Hun får det bedste frem i mig. Jeg ved ikke hvad jeg er uden hende. Hun får mig til at tænke over tingene. Til at forstå mine følelser. Lige nu længes jeg efter vores sædvanlige traditioner med brætspil og the. Med fjol og grin. Nu er hun gået hjem og jeg savner hende allerede. Jeg savner allerede hendes dejlige selskab!
Denne her video lavede vi begge idag. Vi laver en "amatør" video hver årstid. Det var så vinterens svar. Billedkvaliteten er ikke den bedste, og det er filmredigeringen sikkert heller ikke. Men det er et godt minde. Et minde der gør mig glad.

lørdag den 19. januar 2013

Instagram

 

Jeg er afhængig af instagram. Den app er jo fantastisk! Der er så meget personlighed gemt i de forskellige profiler. Jeg er målløs. Alle de dejlige mennesker. Alle de dejlige followers og likes. Alle de unikke billeder. Jeg holder af det hele, og min iPhone er knuget til mig hele dagen. Der er så meget tid gemt i den lille app. Tiden forsvinder imellem mine hænder, sol sandkorn, og snart har jeg brugt en weekend på instagram. Min bruger betyder så meget. Jeg kan ligge billeder ud lige når jeg har lyst. Mit humør afspejler sig i mine billeder. Det ville betyde meget hvis I derude gad at kigge på min profil Paui22
Skriv lige i kommentar hvis I selv har en hyggelig bruger.


lørdag den 12. januar 2013

Old days

 
 
 

Jeg savner de gamle dage. Dengang var det hele så enkelt. Der skulle man ikke tænke på danskstile og matematikafleveringer. Der skulle man bare leve i øjeblikket. Dengang var det hele så skønt. Jeg savner de tider. Desværre går det kun fremad nu. Det hele bliver mere og mere alvorligt. Mere og mere seriøst. Det eneste vi nu har fra dengang, er de gode minder. Heldigvis vil de altid sidde i mit hjerte.
- Jeg er ked af at det er lidt tid siden jeg har blogget. Men jeg var bare opslugt og fanget af tiden, der tikkede forbi. Men nu er jeg her ihvertfald.
Tusind tak for de nu 1002 sidevisninger. Og tusind tak for jer 7 fantastiske læsere.




tirsdag den 1. januar 2013

Nytår

 

 






Nu er det 2013 og vi sidder alle med gode minder fra igår. Jeg fejrede dagen med to gode veninder - Silje og Cathrine. Vi fjollede hele aftenen, dansede og drak champagne. Jeg glemmer aldrig det øjeblik, hvor vi hoppede ind i det nye år fra sofaen, hvor jeg selvfølgelig faldt. God timing.
Jeg håber at I alle har haft en ligeså god aften, som jeg har haft. Jeg glæder mig til 2013. Det kan kun blive et super godt år. Godt 2013, jer derude!

søndag den 30. december 2012

2012




 






Her er et lille remix fra år 2012. Det har fandme været et godt år. Fuld af nye minder. Jeg er gået fra langhåret til korthåret. Jeg har været på den bedste ferie. Jeg har haft mange gode tider med Cathrine, og mine andre venner. Der har dog også været nedture, men det har jeg ikke lyst til at fokusere på.
Nu er tiden passeret hurtigt forbi. Sagmodigt, må vi erkende at tiden den går - og den vil altid blive ved med det. Vi lever i vores egen lille cirkel af routiner. Som et lille tryllespind.
2013 ligger forude. Jeg er nysgerrrig, der kommer til at ske så meget. Lejrskole, fødselsdag, sommerferie, årsprøver, 8. klasse.
Jeg har også nytårsfortsæt. Ligesom andre piger. Forskellen fra ders nytårsfortsæt til mine nytårsfortsæt, er bare at jeg har tænkt over mine hele året. Desuden overholder jeg altid mine nytårsfortsæt. Lidt udsædvanligt, men det betyder meget for mig at kunne ændre sig selv.

1) Jeg vil prøve at være lidt mere positiv, og lad være med straks at hakke ned på andre så snart jeg føler mig overset, nedgjort eller trådt på.
2) Jeg vil virkelig få noget ud af mine weekender. Jeg plejer bare at hænge i sengen med "Pretty Little Liars" og "Gossip Girl". Nu vil jeg gerne være lidt mere kreativ og sådan.
3) Jeg laver tit mine lektier, men der er altså også de gange hvor jeg glemmer. Især i matematik for vi får så fandens mange lektier for i matematik. Men i det nye år vil jeg huske dem alle sammen.
4) Jeg vil prøve at lægge makeup hver dag. Mange hverdagsmorgener orker jeg det nemlig ikke.
5) Ikke bide negle. Dette nytårsfortsæt er det eneste jeg aldrig nogensinde har overholdt. Jeg prøver hvert år, men den synes komplet umuligt.
6) Tænke over hvad jeg spiser. Jeg vil godt være lidt sundere for jeg har nemlig, nogle ret dårlige spisevaner.
7) Jeg vil rigtig gerne finde et job. Jeg har været omdeler før, men da det faktisk var ulovligt (jeg arbejdede alt for meget, med alt for tunge aviser) og ødelagde min ryg (prøv selv at bare 200 kg. aviser op af en 0,5 km lang bakke 2 gange om ugen!) gad jeg ikke mere. Nu vil jeg gerne have et nyt job. Måske som rengøringspige eller hyldeopsætter i brugsen.

Dette indlæg blev vist lidt langt. Men håber stadig i kan bruge det til noget. Måske kan i finde inspiration til jeres egne nytårsfortsæt?

fredag den 28. december 2012

Julegaver

Bedre sent end aldrig.
 Ih! Denne makeupbox er min yndlingsgave! Den er stor og rummelig, og endelig kan jeg opdele mit makup let og overskueligt. Desværre kan alt mit makeup ikke være der. Men stadig er det en dejlig gave, og nu ved jeg da at min far hører efter når jeg stavrer rundt i Sephora!
 

Som en lille ekstra af mor og far, fik jeg lidt til min makeupbox. Jeg elsker h&m's ansigtsmasker, og deres makup-sponge er rigtig god. Især til pudder. Neglelakken går fint til min neglelak samling (279 neglelakker).
 
 Det her fik jeg af min moster. Jeg er rigtig glad for Sephora,derfor har min moster givet mig lidt skønt til når jeg skal bade. De tre små tuber foran er boblebadssæber i duftene vanilla, strawberry og peony. Det lille badekar bagved er bare så sødt! Jeg elsker det!
 Denne her halskæde fik jeg af min lille fætter på 2 år (det var nok mere fra hans forældre), men jeg er alligevel ret vil med halskæden. Den er enkel, læder og den vil gå til næsten alt.
Af bedsteforældre,mormor, moster og "julemanden" har jeg fået massere af gavekort. Til janar udsalgtet, skal jeg i alt shoppe for 1150 kr.!
 

Af tante og fætter, kusine og fætter og søster og bror har jeg fået virkelig mange One Direction ting. Det er jeg virkelig glad for. Især thekoppen, da jeg samler på thekopper. Bøgerne vil også være hyggelige at bruge tid på i ferien, og albummet er bare sådan et specielt og unikt album. Makeuppungen er heller ikke helt dårlig.
Denne iCharm (en nøglering til iphones) fik jeg af min søde veninde Amanda. Den er rigtig fin i min telefon. Jeg gav Amanda en lille makeupbox fra Sephora.
 

Dette iphone-cover har jeg fået af min gode veninde Cathrine. Jeg selv, gav hende en læbestift fra Sephora i en farve hun havde ønsket sig.
 
Jeg er lidt ked af at jeg først kunne blogge om mine vidunderlige gaver nu, men nogle af mine gaver var lidt forsinkede. I år har jeg haft en god jul. Min lille fætter var virkelig nuttet, ved hans første møde med "julemanden". På mystisk vis havnede min far med alle de 34 gaver i pakkeleg. Min mormor fik for tredje år i træk mandlen - måske skulle det være en anden der puttede den i næste år?
Under alle omstændigheder har min juleaften været, som den plejer - fuld af traditioner.
Jeg glæder mig til næste år. Det kan kun blive hyggeligt.