søndag den 19. maj 2013

Sommer læsning



Inspireret fra stortset alle mine favorit blogs. 
Stor set alle mine yndlings blogs har lavet sådan et indlæg og nu får jeg helt lyst til også at lave mit eget! Her er 6 gode bøger, som jeg bestemt kan anbefale, hvis I gerne vil have en god bog med i flyveren eller med på stranden. 
Fra øverst til nederst:
1) De Udødeligt er en serie på 5 bøger (tror jeg) men det er kun den første jeg finder interessant. Jeg har læst den et par gange, og da den ikke er så kompliceret er den god hvis man har brug for afslapning.
2) Narnia - troldmandens nevø. Narnia kender de fleste, men tror ikke det er så mange der har læst bogen. Ihvertfald ikke den første, der slet ikke har noget at gøre med garderobe-skabet eller Aslan. Alligevel formår den at svare på nogle spørgsmål, om fx hvordan noget kan opstå af ingenting. 
3) Caroline Mathilde. Bogen bag Den Kongelige Affære, kort sagt. Man får virkelig et indblik af datidens Danmark, hvilket kan påvirke ens indsats i historie, haha.
4) Slettet. Jeg har faktisk ikke læst den endnu, men den så rigtig god ud i Arnold Busck. Den handler om en pige hvis hukommelse bliver slettet, og hun derefter ikke ved og det er det "rigtige" liv hun lever. 
5) Dagbog fra imorgen. Den er helt klart et must! Forfatteren, Cecelia Ahern skriver så fint og finurligt, og formår virkelig at trænge dybt ind i læsernes sind! Bogen får virkelig også en til at sætte pris på det man har. 
6) Sofies Verden. Den her skal du læse i ferien, da bogen handler om meget indviklet filosofi, og derfor nærmest er en "skole" for sig selv. Alligevel et den virkelig mindblow, og en fantastisk bog!

Puha et lang indlæg, men håber du har fundet noget god læsning til varmen!

onsdag den 15. maj 2013

Infinity last forever





Infinity last forever. 
Dét citat er gået hen at blive mit yndlings. Ved faktisk ikke helt hvor jeg har fundet det, måske opfandt jeg det selv? Ihvertfald er "evighed" begyndt at betyde en del for mig. Jeg vil leve forevigt. Jeg vil kunne nyde mit livs små, finurlige detaljer til al evighed. Et umuligt, surrealistisk mål, det ved jeg, men jeg er dog så småt begyndt at forske lidt i det. Indtil videre kan jeg hver dag blive mindet om mit uopnåelige mål, ved det lille evighedstegn jeg har tegnet på mit håndled 

mandag den 13. maj 2013

The best weekend










Hold da op en fantastisk weekend! Lidt (meget) forsinket, men jeg skulle lige komme mig over alle indtrykkene! Lørdag var det Malta med en sød pige, Cathrine. Min far er pilot så vi fik lov at se lidt til hans arbejde. Rigtig spændende. Søndag var det så langt om længe tid til One Direction. Og det var den bedste dag i mit liv. De fløj lige over mig, og jeg har en video hvor Harry kigger i kameraet, og hvor Louis vinker.  Tror mig og Louis havde noget kørende, haha. Han blinkede hele tiden til mig, med et skævt smil om læben. Som sagt er jeg ked af at dette indlæg er lidt forsinket, men min uge har godt nok også været proppet med konfirmationer, afleveringer og (mere) One Direction. Håber at billederne kan bruges selvom de er i lidt dårlig iPhone-kvalitet.

fredag den 3. maj 2013

Maj







Maj er endeig tittet frem, og ih hvor jeg nyder det! Hvor er det dog også dejligt med sommer, varme, jordbær, solbriller, blomster og glade grin. Hele min maj-måned er booket op med, Malta, One Direction, konfirmationer, fødselsdag, årsprøver.. Ja, der sker så meget fortiden og jeg får så mange indtryk hele tiden. Der er hele tiden så meget jeg skal tage stilling til. Mine hverdage består nok mest af solbriller, læsning, lektier, musik og vennerne. Meget overskueligt haha. Alligevel er min majmåned dog helt fantastisk!

fredag den 26. april 2013

Last days


Så er det endelig blevet officielt, at lockouten slutter snart. Nu er det altså slut med lange fridage, og afslapning i solen. Lidt trist alligevel. Lige nu sidder jeg og nyder en smoothie (banan, jordbær, æblemost og mandler) mens jeg læser det nye ELLE, og venter på at alle dagene skal snige sig fremad. Der sker så meget de næste par dage. Skolestart, one direction koncert, konfirmationer. Jeg kan næsten ikke følge med.

torsdag den 25. april 2013

TUMBLR - INSPIRATION










Tumblr er helt seriøst blevet en del af min hverdag! Især under lockouten, hvor jeg de sidste par dage, stort set har ligget under dynen med en computer på skødet, og surfet rundt på tumblr. Og jeg elsker det virkelig! Der er så meget inspiration, I alle hjørner. http://simplybemiine.tumblr.com/ og http://26monhts.tumblr.com/ er blevet mine favoritter, de sidste par dage. Jeg har faktisk også min egen. Den er gammel, men det er først for nylig, jeg er begyndt at bruge den. I er mere end velkomne til at klikke lidt rundt inde på min http://blackbutterfliies.tumblr.com/

mandag den 22. april 2013

Favorites of the month





Jeg tror at jeg fra og med i dag af, vil indføre et såkaldt "favorites of the month'. Jeg holder af at læse det på andre blogs, da det ofte giver med idéer til mine næste køb. Håber på at jeg kunne inspirere mine egne læsere. Jeg ved ikke helt om det her bliver fast, men de næste par måneder kunne jeg godt forstille mig, at vise jer mine favoritter.
- Question a day journal, (bogen til venstre), er en dagbog, hvor man hver dag får et spørgsmål. Virkelig fin idé.
- iPhonecover fra Vero Moda, det iPhonecover, har jeg bestemt været glad for. Jeg elsker at det er så enkelt.
- EOS lip balm mint, denne EOS er smag af sommer, synes jeg. Den er meget frisk og har denne måned piftet regvejrsdagene op.
- Essie Petal Pink, en yndig pastel-pink farve, der mest om alt minder mig om sommer.
- Sort sprit-tusch, kender ikke helt nøjagtig navnet, men den har ihvertfald været god til at tegne med.