Apps bruger vi alle. Redigerings apps bruger alle os flittige instagram brugere. Og vi elsker dem. Det er en ting i sig selv, at fange en god vinkel med sin iPhone, og få god, skarp kvalitet ud af det. Det er en kunst i sig selv. Men efter du har trykket, på knappen så telefonen siger 'klik', begynder det rigtige arbejde. Jeg kan nemt bruge en time på at få mine billeder igennem de utallige redigerings apps der findes. Og jeg er vel ikke den eneste, der sender billeder igennem et utal af filtre, tekst, rammer, forme og diverse redigerings metoder. Selvom det er et unødvendigt tidsfordriv, så er der en masse apps, der har en særlig plads i mit hjerte. Lumie, Mirrorgram, Retouch, moldiv, whiteagram, afterlight, symbolgram, instaframe, beautifulmess og picsart er dem der tit får besøg af er billede, når jeg får en lyst til at smide noget på instagram. Det er tid man kunne spare, men altså jeg ved jeg ikke er den eneste, der elsker de personlige, unikke og fine resultater, der kommer ud af det.
mandag den 28. oktober 2013
søndag den 27. oktober 2013
Efterårsfarve og varme støvler
Jeg elsker ikke efterår. Jeg hader tanken om at skulle pakke mig ind i varme, tykke trøjer de næste 8 måneder. Jeg at det er mørkt når jeg står op kl. 7:00. Jeg hader at de smukke grønne farver forsvinder. Jeg hader at jeg skal pakke mine crop tops, shorts og sommerkjoler væk. Alligevel gik jeg forleden en tur i efteråret. Og alligvel blev jeg lidt glad, for der var smukke farver overalt.
søndag den 20. oktober 2013
Fanø Forfatterskole
I denne efterårsferie har jeg været på Fanø forfatterskole. Det var den fedeste oplevelse, jeg nogensinde har drømt om! Hele dagen var man et sted hvor det stort set kun handlede om at skrive, og jeg har fået nogle fantastiske venner, som jeg sent vil glemme. Det var så trist, da vi skulle sige farvel, og en lille tåre eller to trillede ned af min kind. I starten af december kan man låne vores fælles bog "Dem Der Skrev" på biblioteker over hele landet. I den bog har jeg så en novelle. Det var en utrolig spændende og fed oplevelse og jeg savner allerede at vågne op i min køjeseng, vaske op, og fjolle med nogle over som jeg måske aldrig kommer til at se igen.
torsdag den 3. oktober 2013
Welcome
Kalenderen i min telefon er pludselig den jeg bruger mest pågrund af aftaler. Blyanten sidde konstant i min hånd pågrund af afleveringer og lektier. Smilet bliver tvunget frem, når mine venner pjatter. Verden er grå og atter grå udenfor. Når jeg trykker næsen mod ruden for at se ud på landskabet, ser jeg atter grå i tonsvis a nuancer. Vejret er ikke regn og ikke sol. Det er bare gråt det hele. Jeg elsker farven grå. Jeg tager altid selfies b&w style, udvælger på mystik vis kun grå sweaters og toppe i butikker og tegner endeløse af grå tegninger. Jeg elsker hvordan grå kan have flere tusind nuancer. Med et øjekast er det én farve. Men så, når du sætter dig ned, og virkelig ser på det grå, kan du de hvordan farven udspiller sig fra meget mørk til rigtig mørk. Hvordan noget så trist og født alligevel kan være utrolig levende. Som om det har dens eget liv. Nu skal jeg ikke fortælle om farven grå. Synes bare det virkede passende format proklamere en ny årstids begyndelse. Ny garderobe, nye vaner, nyt vejr. Velkommen efterår. Velkommen.
søndag den 15. september 2013
Another Tumblr inspiration
Jeg ved godt at det ikke er mere end et par indlæg siden mit sidste tumblr indlæg, men guuuuud hvor finder jeg meget inspiration i øjeblikket. Især her i sensommeren hvor regnen plasker ned udenfor. Så er det altså tryggende at gribe sin laptop, lave en kop te og se derefter drømme sig langt væk i tumblr's perfekte hverdag. Og hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne være en 'tumblr-girl'.
torsdag den 12. september 2013
Baby, we've all changed.
Tænk at det er en måned siden mit sidste blogindlæg. Kan slet ikke tro det. Bloggen har slet ikke skænket mig den mindste tanke og min nu travle hverdag har kørt derud af. Jeg ved ikke hvor meget tid jeg har til at blogge - jeg har ændret mig. Dog gider jeg ikke stoppe med at blogge, for jeg elsker og har altid elsket at have mit eget lille frirum, hvor jeg kunne skrive hvad der faldt mig ind. Dog er min blogning faldet lidt ved siden af for tiden. Jeg tror det fordi at mig og en af mine daværende veninder altid har været sammen om blogning. Engang havde vi en masse fælles blogs og senere fik vi så hver vores. Det har altid været vores ting at tale om. Af forskellige årsager er vi så blevet uvenner, og alt den irritation og vrede jeg har haft imod hende har jeg ligesom også forbundet med bloggen når det jo var nærmest. Det er lidt hårdt at skrive om dette, men det er en del af min fortid og vi har vel alle venner vi ønsker vi ikke havde mødt? Venner som vi føler kun har bragt én dårlige ting?
Men bloggen er min skat - min egen lille skat, og jeg tror bare at jeg vil se hvor det her bringer mig, hvilken person jeg bliver og hvordan bloggen bliver. Måske vil jeg le af min blog en dag, måske ikke. Alt jeg ville sige, kære læsere, var bare at selvom jeg virker fraværende - så er jeg her stadig og jeg vil ALDRIG stoppe med at gøre dét jeg elsker mest, også selvom jeg ændrer mig har jeg nok plads til min yndlings hobby nr. 1.
mandag den 12. august 2013
Hvad blev der af den ferie?
Åh Gud, nu er ferien slut. Jeg ved slet slet ikke hvad jeg skal gøre, for denne sommer har været den bedste nogensinde. Har virkelig været glad. Men bare fordi at ferien slutter betyder det nødvendigvis ikke at sommeren også gør det. Jeg håber at der bliver plads til strandture og solbriller i september. Og imorgen starter jeg i 8. Klasse. Selvom det betyder lorte mange lektier og lange kedelige timer, så betyder det også gensyn med venner og snart konfirmationsforberedelse. Ikke helt dårligt, når det kommer til stykket.
Abonner på:
Opslag (Atom)




















