lørdag den 30. november 2013

November 30th




Imorgen er det december. Lige siden jeg var lille har jeg altid ventet på december. Den lille måned, fyldt med glæde, gaver og varme tanker. En hel måned hvor alting drejede sig om jul gaver. Fordi jeg generelt er et meget utålmodigt menneske, kan jeg huske de gange hvor jeg har stået i min kjole, med mine fletninger og spurgt hvornår det var jul. Skuffet blev jeg, da jeg fik at vide at det først var om mange uger. Min ønskeseddel var også altid ude i august, i håb om at julen på mystisk vis ville komme lidt hurtigere. Jeg har altid ventet utålmodigt på julen, og elsket når 1. December ringede på døren. Jeg var også en plage hele november, fordi jeg tiggede og bad om at fylde huset med julepynt. I takt med at jeg blev ældre, mindskedes min utålmodighed også, men hvert år, har efteråret altid været umådelig kedeligt, fordi jeg med mine store øjne har talt dagene til jul.
Imorgen er der julekalender i fjernsynet. I morgen skal man skrabe det lille felt nr. 1. Imorgen skal man spise æbleskiver. Imorgen skal man pynte op det sidste op til jul. Imorgen kan man høre julemusik uden dårlig samvittighed. Imorgen er det jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar